Klachtencommissie CZMN
Mocht het gesprek(ken) met de zorgaanbieder niet tot het gewenste resultaat leiden, dan kan de klacht worden voorgelegd aan de Klachtencommissie. Deze commissie is een door de CZMN benoemde onafhankelijke commissie, die de klacht gaat onderzoeken, en een uitspraak doet over de klacht. De cliënt kan er ook voor kiezen om direct formeel een klacht bij de Klachtencommissie in te dienen. Hierbij worden alle eerdere stappen, als het gesprek met de eigen zorgaanbieder of de inzet van de Klachtenfunctionaris als bemiddelaar overgeslagen.
De klachtencommissie bestaat uit vier personen en is als volgt samengesteld:
- Mevr. R. Mollema (voorzitter)
- Mevrouw C. Mosterd (plaatsvervangend voorzitter)
- Mevrouw M. Scheuer (secretaris)
- De heer C. Knieriem
De Klachtencommissie is bereikbaar:
- Per e-mail: klachtencommissie@czmn.nl
- Per brief in een gesloten envelop met daarop ‘Vertrouwelijk Klachtencommissie’, sturen aan:
Coöperatie Zorgaanbieders Midden Nederland
Klachtencommissie
Schoolpad 1B,
3851 JE Ermelo
De brief wordt dan onmiddellijk doorgestuurd naar de Klachtencommissie.
Voor de behandeling van de klachten door de Klachtencommissie worden geen kosten in rekening gebracht bij de cliënt (klager). Ook voor de zorgaanbieder (aangeklaagde) zijn hier geen kosten aan verbonden, indien het een cliënt(en) betreft waarvan de facturatie via de CZMN loopt en hierover een fee wordt ingehouden. Indien een zorgaanbieder gebruik wenst te maken van de Klachtencommissie van de CZMN voor cliënten waarvan de facturatie niet via de CZMN loopt en dus geen fee wordt ingehouden, dan wordt hiervoor een vastgestelde vergoeding op jaarbasis in rekening gebracht.