Geschillencommissie zorg
Komt de Klachtencommissie voor de cliënt niet tot een bevredigende oplossing, dan kan de cliënt de Geschillencommissie Zorg inschakelen. Deze beoordeelt eerst of de klacht een zaak is voor Geschillencommissie. Een belangrijke voorwaarde is dat de klacht ook al in behandeling is geweest bij de Klachtencommissie van de CZMN, en er naar de mening van de cliënt geen bevredigende oplossing is bereikt. De klacht bij de Geschillencommissie moet uiterlijk een jaar nadat de klacht is ingediend bij de Klachtencommissie worden ingediend bij de Geschillencommissie.
Nadere informatie over de Geschillencommissie Zorg:
- De commissie kan niet alle klachten behandelen. Lees hier meer over de klachten die de commissie wel en niet behandelt.
- De commissie rekent kosten voor het behandelen van een klacht. Het klachtengeld ontvangt men terug wanneer de commissie de klager in het gelijk stelt. Lees hier meer over de kosten.
- Lees hier meer over de procedure van de Geschillencommissie.
- Lees hier meer over procesinformatie van de Geschillencommissie.
Het indienen van een klacht bij de Geschillencommissie Zorg kan digitaal of per post:
- Digitaal: klik op Klacht indienen. Een digitale klacht kan door de commissie sneller behandeld worden.
- Per post: het vragenformulier is hier te vinden.